24 Mart 2012 Cumartesi

Eğitimde Teknolojiyle Bütünleşme

Artan teknolojiye odaklanmanın eğitime yansımaları ile birlikte okullarımızda teknoloji olanakları her geçen gün artmakta. Okullarımızın neredeyse tamamında İnternet ve sınıflarımızın da büyük çoğunluğunda bilgisayar ve projeksiyon donanımları kuruldu. Eğitimde Fatih projesi ile de bütün okullarımızın teknoloji donanımları yenilenecek. Peki, bilgi ve iletişim teknolojilerinin sınıflara yerleştirilmiş olması eğitimde teknolojiyle bütünleşmeyi sağlamak için yeterli midir? Bu teknolojiler nasıl kullanılırlarsa eğitimde teknolojiyle bütünleşme sağlanmış olur?


Öğretmenlerin sadece yazılı metni ve resimleri teknoloji yardımıyla öğrenciye göstermesi teknolojiyle bütünleşmenin oldukça başlangıç seviyesi olarak kabul edilmektedir. Teknolojinin sadece öğretmen merkezli eğitime destek için kullanılması durumunda eğitimde teknolojiyle bütünleşmenin tam olarak sağlanabildiğini söylemek mümkün değildir. Teknolojiyle bütünleşme bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenci öğrenmesini arttırmak için en etkili biçimde işe koşulduğunda sağlanmış olacaktır. Bu da bu teknolojilerin öğrenci merkezli eğitimi desteklemek için kullanılması ile sağlanabilir. Öğrenciler bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığı ile bilgiye erişmeli, eriştikleri bilgileri arkadaşlarıyla paylaşmalı ve tartışmalı, farklı kaynaklardan erişerek sentezledikleri bilgilerden oluşan ödevler ve sunular hazırladıklarında teknolojiyle bütünleşme tam olarak sağlandı diyebiliriz. Bu şekilde kullanıldığında bilgi ve iletişim teknolojileri 2005 yılında uygulamaya geçilen yeni eğitim programıyla paralel olarak öğrenci merkezli eğitimi desteklemiş olacaktır. Bunu sağlayamadığımızda ise bilgi ve iletişim teknolojilerine yapılan yatırımların büyük bir kısmını çöpe atmış olabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder