18 Nisan 2012 Çarşamba

16 Nisan 2012 Aliağa Anadolu Lisesi Konferans Salonu



* E-Atık Tasarım Yarışması Ödül Töreni
* Bilgi Güvenliği Konulu Seminer- Murat Kaya (Bilgi Güvenliği ve Bilişimde Kalite Danışmanı)
* ‘’Web Tasarımında Kompozisyon Elemanları’’ Semineri, Nazım Hikmet Uluçay - Görsel Sanatlar Öğretmeni





* * * E-Atık Tasarım Sergisi (16-20 Nisan 2012)


13:35'te başlayan etkinliği Aliağa Atatürk İlköğretim Okulu Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Olcay Büyükçapar yaptı. Saygı duruşu ardından İstiklâl Marşımız okundu. Açılış konuşması İlçe Milli Eğitim Müdürü Yakup Tatlıcı tarafından yapıldı. Konuşmacı olarak Görsel Sanatlar Öğretmeni Nazım Hikmet Uluçay "‘’Web Tasarımında Kompozisyon Elemanlar" konusulu sunumunu gerçekleştirdi.
Altın oran, renklerin anlamları ve birbirlerine olan etkileri, insanların yatay ve dikey düzlemlerle ilgili farkında olarak ya da olmayarak ürettikleri algıları üzerine bilgi veren ve bilgileri etkili sunu elemanları ile destekleyen Uluçay, izleyici öğrencilerden yoğun alkış aldı. Nazım Hikmet Uluçay'a Aliağa İlçesi adına teşekkür plaketini İlçe Milli Eğitim Müdürü Yakup Tatlıcı takdim etti, İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına teşekkür plaketini İl Bilişim Teknolojileri Koordinatörü Hülya Mahmutoğlu takdim etti.
Programın devamında Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen e-atık tasarım yarışmasının ödül töreni gerçekleştirildi. Birinci olan Petrokimya İlköğretim Okulu Öğrencisi Semih Doğan, ödülünü İlçe Milli Eğitim Müdürü Yakup Tatlıcı'nın elinden aldı. İkinci olan Gazi İlköğretim Okulu Öğrencisi Ayşen Dereli ödülünü İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Sami Balcı'nın elinden aldı. Üçüncülüğü kazanan ilk öğrenci Petrokimya İlköğretim Okulu Öğrencisi Sılanur Gündüz ödülünü İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Kenan Sözbilici'den aldırken, diğer üçüncülüğe hak kazanan öğrenci Gazi İlköğretim Okulu Öğrencisi Sinan Emre ödülünü Aliağa Anadolu Lisesi Müdürü Şerefettin Yıldız'dan aldı. Ödül alan öğrenciler, velileri, Teknoloji ve Tasarım Öğretmenleri ve Okul Müdürleri birlikte sahneden toplu olarak fotoğraf çektirdiler.
Programın devamında Bilgi Güvenliği ve Bilişimde Kalite Uzmanı Murat Kaya "Bilgi Güvenliği" konulu sunumunu gerçekleştirdi. Öğrencilere sanal dünyanın da gerçek dünya ile aynı olduğunu, hatta internet dünyasında suçluların daha rahat işler çevirebildiklerini anlattı. Başından geçen olaylardan örnekler vererek öğrencileri, bilişim güvenliği ve bilişim suçları konusunda dikkat olmaları konusunda uyardı.
Evlerde kullanılan kablosuz yayın niteliği olan modemlerin kablosuz erişim şifrelerinin zor seçilmesi gerektiği, aksi halde istenmeyen adli durumlarla karşılaşılabileceğini belirten Murat Kaya, kötü niyetli insanların tüm bilgisayarlara sızmak ve para kazanmak için her şeyi yapabileceklerini önemle vurguladı. Konuşması sonunda öğrencilerden gelen soruları da yanıtlayan Murat Kaya'ya  Aliağa İlçesi adına teşekkür plaketini İlçe Milli Eğitim Müdürü Yakup Tatlıcı takdim etti, İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına teşekkür plaketini İl Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni Mustafa Murat Coşkun takdim etti.
Tüm katılımcıların toplu olarak fotoğraf çektirmesinin ardından program sona erdi.

Aliağa Petrokimya İlköğretim Okulu - E-Atık Yarışmasına Katılan Eserlerin Sergi Açılışı
(34 Eser Sergilendi)

 13.30'da İzmir İnternet Haftası Ekip üyesi öğretmenler, Aliağa Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenleri katılımı ile İlçemizde İzmir İnternet Haftası kapsamında tertip edilen ödüllü "E-Atık Tasarım Yarışması"na katılan 34 eser Petrokimya İlköğretim Okulu'nda sergilenmeye başlandı.
Sergide öğrenciler eserlerini İzmir'den gelen konuklara ve öğrenci arkadaşlarına tanıttılar. E-atık yarışması ile bilinçli geri dönüşümün önemi vurgulanmaya çalışırken, bilinen çöp kutularına atılmaması gereken, özel olarak istiflenmesi gereken elektronik atıklar değerlendirilmiş oldu.
E-atık yarışması ödül töreni yine aynı saatte başlayan Aliağa Anadolu Lisesi Konferans Salonunda yapılan İzmir İnternet Haftası etkinliğinde gerçekleştirildi, dereceye giren öğrenci ve okulların ödülleri takdim edildi.

16 Nisan 2012 Pazartesi - Aliağa Kaymakamlığı Girişi - İzmir'in Dünü Bugünü Fotoğraf Sergisi Açılışı
(26 Eser Sergilendi)


11.05'de Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürü Yakup Tatlıcı, Şube Müdürü Sami Balcı, Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Zeynep Delen, İl Bilişim Teknolojileri Koordinatörü Hülya Mahmutoğlu, İzmir İnternet Haftası Ekip üyesi öğretmenler, Aliağa Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenleri, ilçemiz basın mensupları ve Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü personelinin katılımı ile kurdele kesilerek sergi açılışı gerçekleşti.
Sergide özellikle Aliağa ilçemizde çekilen fotoğraflar ilgi çekerken, Aliağa Namık Kemal İlköğretim Okulu'nun içinde yer aldığı eserde, eski fotoğrafta çekilen öğrencilerden birinin,  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü personeli Birgül Arslan'ın annesinin olduğu anlaşıldı. Serginin daha da anlamlı olmasına vesile olan bu olayla birlikte sergiyi gezenler, sonraki yarışmalar için ellerindeki Aliağa fotoğraflarından söz ettiler.

Öğrenciler İzmir'in çeşitli ilçelerinden, evlerindeki ya da internette ulaşabildikleri kaynaklardan eriştikleri eski İzmir fotoğraflarını ile aynı açı ile çekilmiş olan yeni fotoğraflarını öykülendirerek yarışmaya katıldılar. 300'ün üstünde yarışmacı eser içinden seçilen 26 eser gün boyu Aliağa Kaymakamlığı girişinde ziyaretçiler tarafından gezilebildi. 6 fotoğraf ise sadece Aliağa ilçemizin fotoğraflarıydı. Petkim Petrokimya A.Ş.'nin bu yıl sponsor olduğu yarışmanın ödülleri 9 Nisan 2012 pazartesi günü İzmir Kız Lisesi'nde kazananlara verilmişti. Fotoğrafların tümü kısa zaman sonra www.izmirinternethaftasi.org adresinden görülebilir olacak.




Haber: İzmir İnternet Haftası Basın Temsilcisi (16.04.2012 / Aliağa-İzmir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder